coyote nürnberg bar

Palkansaajakeskusjärjestöjen SAK, STTK ja Akava lausunto työ- ja elinkeinoministeriölle ILO:lle vuonna 2013 annettavista raporteista ratifioimattomista yleissopimuksista, yleissopimus nro 131 ja siihen liittyvä suositus nro 135

4.12.2012/Jenni Karjalainen
Dnro 114/62/2012

Lausuntopyyntönne 27.9.2012/Dnro TEM/2192/04.03.02/2012

ILO:lle vuonna 2013 annettavat raportit ratifioimattomista yleissopimuksista, yleissopimus nro 131 ja siihen liittyvä suositus nro 135

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry, Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry ja Akava ry lausuvat seuraavasti:

ILOn yleissopimus nro 131 koskee vähimmäispalkkojen määräämistä erityisesti kehitysmaat huomioon ottaen.

Palkansaajakeskusjärjestöillä ei ole tästä yleissopimuksesta lausuttavaa.

Palkansaajakeskusjärjestöt haluavat kuitenkin tuoda tässä yhteydessä esille ILOn kotitaloustyöntekijöiden ihmisarvoista työtä koskevan yleissopimuksen nro 189 ja sitä täydentävän suosituksen nro 201. ILOn kansainvälinen työkonferenssi hyväksyi ne vuonna 2011.

Monissa kehittyvissä maissa kotitaloustyöllä on iso merkitys työllistäjänä. Kotitaloustyötä tekevät erityisesti tytöt ja naiset. Kotitaloustyötä koskeva yleissopimus toi tämän työnteon muodon näkyväksi ja sisältää tärkeitä määräyksiä myös palkkauksesta. Tältä osin yleissopimukset nro 131 ja 189 liittyvät toisiinsa erityisesti kehittyvissä maissa.

Palkansaajakeskusjärjestöt painottavat kotitaloustyöntekijöiden ihmisarvoista työtä koskevan yleissopimuksen nro 189 ratifioinnin tärkeyttä maailmanlaajuisesti ja tukevat Suomessa jo valmisteilla olevaa sopimuksen ratifiointia.

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry

Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry

nouveaux programmes en français 2016

jääveistokset mikkeli 2016 Evästeet ovat pieniä datatiedostoja, jotka siirtyvät tietokoneellesi, kun otat yhteyden johonkin verkkosivustoon. Evästeet tallentuvat selaimen käyttämien tiedostojen yhteyteen.

la piedra del peñol en medellin colombia Lisätietoa evästeistä saat sivulta rintojen pumppaaminen ennen synnytystä.

gabriel garcía márquez biografia y obras Evästeet tunnistavat tietokoneesi, kun tulet sivustolle uudelleen. Ne muistavat myös sivustolla aikaisemmin tekemäsi valinnat ja parantavat siten sivuston käyttökokemusta. Evästeiden avulla pystyy esimerkiksi tunnistamaan käyttäjän laitteet sekä mukauttamaan mahdollisia mainoksia sivuilla sekä mahdollisissa muissa palveluissa.

obóz birkenau mapa Jotkin evästeet ovat sivustomme teknisen toiminnan ja käytön vuoksi välttämättömiä. Nämä evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoa, jota voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa tai muistamaan käyttäjän valitsemia sivustoja.

piscine montrouge bébé nageur Suorituskykyä mittaavat evästeemme keräävät tietoa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivujamme (esim. eniten käytetyt sivut, mahdolliset virheviestit). Nämä evästeet eivät kerää käyttäjistä tunnistettavia tietoja, vaan ne ovat anonyymejä ja niitä käytetään ainoastaan parantamaan nettisivujen toimivuutta.

municipalidad de peñalolen permiso de circulacion 2018 Sivuilla olevat kolmansien osapuolten liitännäispalvelut (esim. mainokset, YouTube-videot, Google-tilastointi tai Facebook-liitännäiset) saattavat tallentaa käyttäjän tunnistamiseen käytettävää tietoa, mihin emme valitettavasti voi vaikuttaa. Jos haluat estää niitä seuraamasta liikkumistasi verkossa, voit kytkeä ns. kolmannen osapuolen evästeet pois käytöstä selaimesi asetuksista. Ohjeet löydät selaimesi ohjesivuilta.

ehtiikö kirje jouluksi Sivuillamme saattaa olla myös painikkeita, jotka helpottavat sisällön jakamista eri verkkoviestintäympäristöihin ja sosiaaliseen mediaan. Jos käytät näitä painikkeita, valitsemaltasi palvelulta voidaan asettaa eväste päätelaitteellesi. Nämä evästeet eivät ole hallinnassamme. Lisätietoja kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä saat kyseisen osapuolen verkkosivulta.

da grasso płock wyszogrodzka godziny otwarcia Jos estät evästeiden tallennuksen tai poistat ne käytöstä, jotkin verkkosivujemme toiminnoista eivät välttämättä toimi oikein.

puheen pitäminen häissä